Форумът на Хюндай

It is currently 10 Dec 2019, 21:24

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 14 Feb 2010, 19:28 
Offline
Нов
Нов
User avatar

Joined: 25 Jun 2009, 20:52
Posts: 37
Skype: bu6mena_89
Aвтомобил: Hyundai Pony
Hyundai основател, Джу-Юнг Чунг.

Image
Началото на Hyundai Motor Company датира от Април 1946г., когато откривателят Джу-Юнг Чунг , на 31-годишна възраст основава Hyundai Auto Service в Сеул, Южна Корея. Името Hyundai е избрано, защото неговото значение на английски език е „модерен”. Логото на Хюндай е символ на желанието на компанията да се разширява. Овалната му форма и буквата „H”, вътре в нея, е символ на двама души (компанията и потребителят), които се ръкостискат.
Hyundai Motor Company е основана от Джу-Юнг Чунг и неговият по-малък брат Се-Юнг Чунг през декември 1967. През 1968г. компанията подписва договор с моторната компания Форд за производство на Форд Кортина и Гранада на Южно-Корейския пазар и продължава до края на 1976г. Hyundai завършва строежа на фабриката Улсан за шест месеца и така става най-бързо произвеждащата от всички 118 фабрики на Форд. За 8 години Хюндай натрупва опит в монтажа, чертежите, техническите спецификации, прозводствените ръководства , а също така обучава и инженери.
Image

Начални години

За стимулиране на икономическия растеж, правителството на Южна Корея, формулира подробен план за разработване и производство на корейските автомобили от 1975. Четири корейски компании: Hyundai, Daewoo, Kia, и SsangYong приели предизвикателството. Hyundai представя план за нов завод с капацитет от 80000 корейски автомобили, предназначени да се произвеждат всяка година. Hyundai основава 26 фирми в пет страни да развиват и подобряват технологията на прозводство.
- 10 фирми в Япония и Италия за автомобилен дизайн.
- 4 фирми в Япония и Съединените Щати за щамповано оборудване.
- 5 фирми във Великобритания и Германия за леене и ковано оборудване.
- 2 фирми в Япония и Великобритания за двигатели.
- 5 фирми в Съединените Щати и Великобритания за автомобилни части.
Giorgetto Giugiaro's ItalDesign е фирмата, наета да отговаря за стила и дизайна, докато Mitsubishi е била избрана за двигателя, трансмисията, задния мост и леярската технология. Хюндай подписва договор с президента на British Leyland Motor Corp, Джорж Търнбул и още шест британски експерти, за период от три години да създадат първият инженерен модел – Pony.
Производството започва през 1975 г. и Pony е официално представен през 1976 година. След договора с британските експерти, приключил през 1977 г., Hyundai наема японски инженери за решаване на останалите проблеми. С цел да изнася автомобили в САЩ, Hyundai Pony е изпратен на изпитване, сертифициране и одобрение в Европа. Продажбите на Pony бързо се увеличили и те преподписали договора си през 1978г., на 56-то Международно Автомобилно Изложение в Брюксел. Същата година, Hyundai продала над 10,000 модела.
ImageImageImage ImageImageImageImage

Hyundai предлага Pony в няколко конфигурации: Пикап- началото на производство стартира през Май 1976г.; Комби – през Април 1977г.; и Хечбек с 3-врати – през Март 1980г. Следващата генерация – Пони 2 е реализиране през Януари 1982г. и клиентите могат да избират между хечбек 5-врати и пикап. И Pony, и Pony 2 предлагат три двигателя на Mitsubishi – 1.2i, 1.4(70 к.с.) и 1.6(74 к.с.). Тзи двигатели са SOHC полусферичен с два клапана на цилиндър. Докато Hyundai очаква от износ само 5000 продадени бройки, в Канада през 1984г. са били продаде над 50,000.

За следващите няколко години Hyundai придобиват опит от Pony и започват работа по нови два проекта. Първият от тях е предпописване на договора за производство на Pony, известен като Excel. Вторият е компактен седан, който ще замени Ford Cortina – Stellar. През 1983г. Stellar използва задните задвижващи колела на Cortina , а дизайнат направен от Giorgetto Giugiaro. Луксозният вариант предлагал ел. стъкла, брави и огледала, централно заключване на вратите и багажника и климатик. Предлагани са и няколко вида двигатели -1,4 и 1,6 литрови модели по лиценз на Mitsubishi. През 1987г. Стелар 2 излиза с нов дизайн и 2.0L двигател. Старото окачване на Stellar е заменено с дизайн на MacPherson. Вредните емисии, които отделя Stellar попречват достигането му в Съединените щати, но се продава успешно в Канада и други страни.

От 1985г. Excel (също така известен като Pony, Presto и Mitsubishi Precis) е първият автомобил с предни задвижващи колела и е произвеждан до 1994г. С Excel, Hyundai най-накрая заслужават одобрението на САЩ за навлизане на автомобилния пазар през 1985г. Excel се предлага в два варианта: 3-врати хечбек и седан. Те започват с начална цена от $5,000. Според списание Форбс, това е един от топ 10 продукти на годината. Продават се над 126,000 броя същата година, повече от когато и да е било. Второто поколение Excel е продаван от 1991г. до 1994г. с двигатели на Mitsubishi – 1.3, 1.4 и 1.5 литра.
ImageImageImageImage

Бързо развитие и нарастваща независимост

През 1986г. за продължение на Ford Granada седан, Hyundai предлага Mitsubishi да произвежда аналог на техния Debonair – Hyundai Grandeur. Първото поколение Grandeur е до 1992г.

Успехът на Excel довежда до разширяване на фабриките в Южна Корея и чужbина. Проектирането на нов корейски завод в Асан започва през 1988г. с площ 40 акра. През 1990г. е завършен и се оценява на 250млрд. вона. ($125млн.). Асан произвежда Sonata и XG/Grandeur. Hyundai открива завод в Бромонт, Квебек, Канада. През годините фабриката в Улсан се разстила на площ от 4,8 квадратни метра, което я прави най-голямата фабрика за авмобилостроене в света. Улсан е дом на Getz, Accent, Elantra, Coupe, Santa Fe, Trajet, Matrix, H-1, H-100 и Terracan. Друг корейски завод в Чунйо специализира в произвеждането на камиони, автобуси и специализирани превозни средства.
Image

Инженерите на Hyundai трупали опит през годините и държали на собствената си технология и изтънченост. В завода в Асан се завършил първият изцяло корейски автомобил – 1989г. Sonata. Някои от тях били произведени в Корея, а други в Канада. Американските модели първоначално се предлагали с 2,4L(110к.с.), по-късно и 3,0L V6 – 1990г. На другите страни се предлагали двигатели с 1,8L(95к.с.) 2.0L(131 к.с.).
Също така през 1989г. спорт купе версията на Excel е въведена като Scoupe. Предлагат се две версии – с атмосферно впръскване и турбо версии. Оригиналът 1,5 литра SOHC по-късно е направен на 1,3 литра. Производството на Scoupe свършва през 1994г.

Загрижени да преминат към интериорния дизайн, краткотрайния живот на Stellar бил заменен от компактен седан Elantra през 1991г. Elantra e също така известна като Avante (2-ро поколение) и Lantra. Името е Lantra, защото Mitsubishi се оплаква, че името е Elantra е твърде сходно с тяхната Elante. Lotus Също се оплакват от прилика с Elan. Elantra става официално име през 2001г. Елантра може да се закупи с 1.6 литра 4 цилиндров двигател, с чугунен блок и алуминеви DOHC глави. MFI пълно пвръскване на горивото, 4 клапана на цилиндър и ковани стоманени мотовилки. Всичко това произвежда около 114к.с. при 6000 об/мин и достига максимална скорост при 186 кмч/ч
ImageImageImage

Второто поколение Sonata бееше въведена през 1993г., отличаваща се с по-модерна форма, напомняща на Mazda 626 и Honda Accord. Предлага се с 2.0L с 4 цилиндъра и SOHC 3.0L V6 със 150к.с. Произвеждала се е в Корея и Канада, но поради намалели продажби, фабриката в Канада била затворена през 1994г.

Второто поколение Elantra дебютира през 1995г. в седан и комби. Включени са 1.6L и 2.0L бензинови, както и 2.0L турбодизелови двигатели.
Accent-ът е въведен през 1995г. на мястото на Ексцел. Тя е извесна още като Pony, Excel, Verna, и Brisa. Accent-ът е изключително популярна в Австралия и все още държи рекорда за най-продаван вносен автомобил. През 1998г. е постигнала 5,5% дял на австралийския пазар. Второто поколение, по –големият Accent беше въведен през 2000г. Предлагат се с 1,5 л SOHC-4 с 92 к.с., 1,5 л DOHC Inline-4, с 101 к.с., както и 1.6l DOHC с 104 к.с..
ImageImage

Hyundai инвестира много в седан през 1996г. – Hyundai Dynasty. Предлага се само на няколко пазара, но се произвежда до 2003г. и предлага набор от 3.0L и 3.5L v6 сътветно с 205к.с. и 225к.с. Вторият се предлага също и при Kia Sedona , Santa Fe, XG350, Kia Amanti и Kia Sorento.

След кратка почивка след края на производството на Scoupe, Хюндай представя ново купе през 1996г. – Tiburon. В различните пазари тя е известна като Coupe, Turbulence и Tuscani. Първоначално се предлага с 1.6L или 1.8L двигател със 114к.с. и 129к.с. съответно. Tiburon е представен за пръв път в САЩ през 1997г. с 1.8L и 2.0L двигател, произвеждащ 135к.с.
Image

Трето поколение Sonata излиза през 1996г. Европейският стил на дизайн повлиява на пресата и те я определят като привлекателна и оригинална. Четвъртото поколение Sonata навлиза през 1998г. (1999г. в САЩ) с четири двигателя - 1.8L, 2.0L, 2.4L, и впечатляващ 2.5L V6 произвеждащ около 170 к.с. Гаранцията на автомобила е 100,000 мили в САЩ.
ImageImage

Почва производство на нова икономична кола, Hyundai Atos е въведена през 1997 година. Той е известен с имената Atos Prime, Amica, Dodge Атос, Santro, и Kia Vista. Второто поколение беше пуснато в продажба през 2003 година.

Азиатска Финансова Криза

Азиатските финансови пазари и компании преживява труден период в края на 20-ти век. Някои интелигентни фирми като Hyundai правят най-доброто в много трудна ситуация. Това се случва като Hyundai намалява работната ръка и продава редица активи. KIA Motors се проваля и не разполагат с ресурсите, необходими за да продължат. През 1998 г. Hyundai Automotive закупуват значителна част от КИА.

Най-големият и луксозен сеdан беше въведен през 1999г. – Еquus, по-известен кaто Centennial. Излиза нова версия през 2006г. със задно задвиждане и избор на двигател с V8.
По време на своя път да направят най-голямата компания за производство на коли и камиони, DaimlerChrysler с главен изпълнителен директор Jürgen Schrempp закупили 10,5% дял в Hyundai Motor през юни 2000 г. с план за изграждане на малки автомобили и камиони. Нормата била 100,000 бройки годишно.
Image

Ново поколение Elantra се появява през 2000 г. Комбито вече било удачен вариант и е заменена с 5-врати хечбек. Предлагали се с 1.6 и 2.0L двигатели. През 2002 г. пуснали Elantra GT с кожени седалки.
Image

За разлика от първото поколение, Grandeur от 2001 г. (също така известен като XG300 и XG350) не включва Mitsubishi технология. Тя по-скоро предлага избор на 3.0L или 3.5L V6. Тези двигатели, произвеждат 182к.с. и 200 к.с. съответно. В първият блока е чугунен, алуминиев DOHC глави на цилиндъра, MFI директно впръскване на горивото, 4 клапана на цилиндър, и ковани стоманени мотовилки. Съединените щати получават фейслифта през 2003 г.
Image

Катализатор за промяна, Монг-Ко Чунг

Президентът на Hyundai-Kia Automotive Group е сменен с основателя – Джу-Юнг Чунг през 1999г. след голямата финансова криза и правителството го кандидатира за президент на Hyundai Group. Преди това автомобилната компания е управлявана от неговия брат. Неговият син Монг-Ко Чунг оглавявал добре продажбата на дилъри. През 80те и 90те години на миналият век, неговият чичо се съсредоточава в производството на автомобили. Клиентите не са доволни от качеството на продуктите и това вредяло на компанията.

Когато Монг-Ко предлага намерението си да доведе Hyundai в Топ5 автомобилни производители, борда на директорите са скептични. Hyundai както и много контролирани от тях Корейски компании са много йерархични и бавно търпят промени. Директорите рядко сътрудничели помежду си. Лий-Хюн Сун, директор на R&D казал: Когато възникне проблем, всяка една институция ще отговаря за грешките на другите”.
Image

Първата стъпка на Монг-Ко е била да пренареди борда на директорите като ги замени с инженери. Това щяло да доведе до конкуренция с Toyota. Следва задълбочена работа с консултанти, както и сравнител анализ с най-добрите автомобилни компании. Изпратил специално подбрани екипи в САЩ да изучават пътните условия, поведението на водачите.

Има сведения, че корейското правителство е поискало оставката на Монг-Ко с аргумента, че компанията е трябвало да се води не от член на неговото семейство. Монг-Ко заявил, че той е достатъчно квалифициран да оглавява дружеството.
Image

Монг-Ко си спечелил репутацията на човек, обичащ и държащ на качеството. Стартирането на новото поколение Sonata било отложено с 2 месеца. Работниците в Асан работили трескаво за да се коригират елементи, като една малка грешка в размер на разликата между две ламарини близо до фаровете. Проблемът не е бил видим за човешкото око, разликата била 0,1мм. Много мениджъри и служители работили над това в продължение на 25 дни преди проблемът да бъде решен.

Hyundai навлиза с корсоувър през 2001г. със Santa Fe. Освен че е голям удар за компанията, това е повратна точка в преструктурирането на компанията. Santa Fe се предлага с озбор от два двигателя -2.4L (138 к.с.) и 2.7L V6 (170 к.с.). Първоначално по-мощният двигател имал недостатъци , които Hyundai коригира. Извън Сащ се предлага и двигател 2.0L CRTD. В отговор на допълнителните искания на клиентите, се пуска ново поколение през 2003г. с двигател 3.5L V6 (200к.с.). Hyundai продължава продължава да се интересува от мнението на клиентите си и да прави нови подобрения всяка година.
Image

Hyundai представя новата градска кола през 2002г. – Getz. Предлага се в избор от 1.1 , 1.3 , 1.6 бензинови двигатели както и 1.5 турбо-дизелов вариант. Отзивите най-често са за ръчната скоростна кутия. Икономията при този автомобил е бил на първо място за инженерите.

Hyundai получава удовлетвореността на клиентите си, когато показва новият драматичен фейслифт на Sonata през 2001г. (2002г. САЩ). Външно колата има по-европейски стил, взаимствани нотки от Mercedes и Jaguar. Интериорът е променен, като седалките са променени като в XG. Има подобрения и в трансмисията, които са включени при двигател с 2.7L V6. Продажбата на новия фейслифт се увеличават с всяка изминала година. Срещу Hyundai е заведено дело за това, че конските сили дадени от фирмата не отговаряли на истината при Sonata, Santa Fe и по-малко при Elantra. Преди началото на делото, Hyundai предлага на собствениците няколко обезщетения, включително още една година пълна гаранция.
Едно съвсем ново второ поколение Tiburon се появява през 2003 г. Почти всички от пресата са благоприятни и дават висока оценка на стила и боравене с колата. Много автомобилни журналисти сравненяват автомобила до известния Ferrari 456GT. Макар и приемливо, мощността за това спортно купе не е като на Ферари и включва 2.7L V6 с около 172 к.с.
Въведения през 2002г. Hyundai Terracan се предлага със CRTD или 3.5L V6 двигатели. Името на Terracan е взаимствано от Terra: на латински „за земята” и Khan: Турски или Ценрално-Азиатски цар, като Чингис Хан.
Планът е да се направи по голям SUV от Santa Fe, но в САЩ били изненадани как Hyundai не може да направи голям Offroad-ер
ImageImageImage

Модерен ренесанс

През 2002г. Hyundai стартира план да окрие завод в САЩ. В крайна сметка 1744 декара пасища в Монтгомъри, Алабама били избрани за бъдещата централа. Официалното откриване на фабриката струваща $1.1млрд. се състояло на 20 Май 2005г. в присъствието на хиляди хора, включително кмета на Алабама Боб Райли, тогаващния президент Дордж Буш и председателят Монг-Ко Чунг. Над 2000 работници започват работа в завода, повече от 72 фирми сътрудничат за доставка, като създават над 5000 работни места. За двата милиона квадратни фута площ, производството включва печатни съоръжения, магазин за бои, превозни средства, монтажен цех, 3 километра тестов участък и магазин за авточасти. През 2006г. първата кола излязла от завода е Sonata. Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA), ще произвежда 300,000 превозни средства включително Sonata и Santa Fe. Иползването на роботи за монтажни методи, използвана в Асан, е призната за най-роботизираната в света.
Image

Първите три фази в изработката на производсвтото: Щамповане на части от суровини, заваряване в рамка и боядисване на шасите се извършват в 300 стъпки изцяло от роботи, без да бъдат докосвани от човешка ръка. Повече от половината работници са наети единствено за сглобяване на компонентите. След като рамката е получена след първите три етапа, колата отива при монтажниците, след което е готова за шест часа и половина. Това включва тест по 3 километрово трасе, тест на спирачките, а последните пет минути е за измиване и изпитване на вода, да се разбере дали има течове и дефекти по боята.
ImageImage

През 2004г. се продават 419,000 броя, което е ръст с 360% в сравнение през 1998г. С изкючение на малък период от затишие, „бумът” в продажбите на Hyundai се пренася по цял свят. Продажбите в Европа се увеличават с 21% за 2004г. В Китай – където Hyundai налага автомобилния пазар, се отбелязва изумителните 62% растеж в продажбите за 2005г. – 233,688 автомобила. Растежът дошъл от модела Elantra, която таксиметровите компании предпочитали (взаимствано от България разбира се :D) и това довело автомобила да е на второ място след собственият китайски автомобил Xiali. Компанията имала за цел да увеличи с 30% продажбите през 2006г. с до 300,000 броя. Целият проект целял увеличаване с 600,000 броя до края на 2008г. само в Китай. Hyundai е марка номер едно в нарастващата руска икономика. Продажбите там се увеличили с 72,5% през 2005г. – 87457 автомобила. С огромна годишен ръст на приходите от 20% през последните пет години, Хюндай е най-бързо развиващата се автомобилна компания в света от 1999 г. насам.
DaimlerChrysler продадва 10,5% дял в Hyundai Motor Company през май 2004 г. и така слага край на четири години партньорство. В съвместно изявление, двете автомобилни компании се съгласяват да "сключат съюз, кото да се отрази по-реалистично на текущите пазарни условия." По силата на споразумението, Хюндай Моторс също така приема DaimlerChrysler 50-на сто дял в Daimler Hyundai Truck Corp, Hyundai вече са формирали изключителното партньорство с Пекин за производство на седани в Китай.

Монг-Ко прави така , че през 2004г. Sonata еопределена като най-надежден автомобил в САЩ. Само 2 проблема за 100 превозни средства. Бившият директор на Hyundai Motor America Робърт Козмай казва: „Промяната наистина започва, когато за председател е избран Монг-Ко Чунг. Качестувто му е мантра. Председателят е много щастлив и доволен от тези впечатляващи резултати, но той посочва, че това е само първата стъпка и това е само началото”.
Бюджетът на Hyundai R&D е учеличен със 110% от 1999г. до 2005г. - $1,6млрд. Всяка година Hyundai е подал рекорден брой патенти за нови технологии.
Image

Hyundai инвестира $200млн. За да да отворят и разширят центровете си в Карлифорния, Мичиган, както и в близост до Франкфурт, Германия. През 2003г. дизайнерите на Hyundai и Kia се преместват от Силиконовата Долина в ново съоръжение на площ от 90,000 квдратни метра в Ървайн. В този център работят над 100 дизайнери, инженери, чиято задача е проектирането на превозни средства за американския вкус.

През 2005г. Hyundai открива тестова площатка от 4300 акра и на стойност $60млн. В пустинята Мохаве, Калифорния. Тя включва 10,3 километра овална писта, 200 декара гора, 4 километра права писта, 6, километра от хълмове и специални пъсни настилки и 30,000кв.м. офис пространство, където работят около 50 души персонал.

Hyundai разширява линията си през 2005г. като включва малък, базиран на Elantra кросоувър SUV – Tucson. Дори и основният модел GL включва голям списък функиции за безопастност, дори и въздушни възглавниси зад главите и електронен контрол на стабилността. Предлага се с два двигателя – 2.0L CVVT (140к.с.) и 2.7L V6 (173к.с.) . Може да се добави и AWD за 1500$ и функцията „настройка на въртящ момент”, която работи при режим 2WD, докато не открие липса на сцепление.
Пето поколение Sonata стартира през 2005г., като модел 2006г., като включва водещи и конкурентни функции. Подобно на първият модел, той е разработен специално за Северна Америкаи се проектира в Мичиган и Клафорния. Sonata е първият акцент на Hyundai, които навява предпоставка за безопастност. Компанията е показала, че е разбила 120 коли на тестовата площадка за усъвършенстване на безопастността. Дори базовите модели включват стандартни функции за безопастност, отколкото всеки друг автомобил от този клас, включително въздушни възглавници за главата, електроноен контрол на стабилността, тракшън контрол, блокиране на спирачките, разпределиние на спирачната сила, както и активни подвъзглавници. Разполагат със следните двигатели: Алуминиеви – 2.0 и 2.4 CVVT (162к.с.) и 3.3 V6 CVVT (235к.с.)
ImageImage

Четвърто поколение Grandeur е започната през 2005г. В Северна Америка той е известен като Azera. Констроиран в по-голяма платформа от на Sonata, Grandeur/Azera включва голам 3.8L двигател с 263к.с. Той има повече неща в интериора от старата BMW 760i, Mercedes S класа, Toyota Avalon. Предлага се с 16” или 17” джанти. Луксозните аксесоара са сензор за дъжд, задни вентилациони отвори, двузонов климатроник, регулиране на нантиска на педалите и твърдостта на седаликите.
Hyundai представи трето поколение Accent на международното авто изложение през 2005г. в Ню Йорк. Продава се като модел 2006г. Пространството между пътниците се е увеличило значително.
ImageImage

**************************

През март 2001г. основателят на компанията Джу-Юнг Чунг е приет в Нацинален Медицински Център в Сеул. Диагнозата му е пневпония, но тя се влошава и той умира на 21 март 2001г. в една от болниците, която той е построил. Той е национален георй на Корея. Похарчил е над $57млн. през 1946г. за основаване на своят бизнес.
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Registered users: Bing [Bot], Google [Bot] 1


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group