Форумът на Хюндай

It is currently 10 Dec 2019, 21:12

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 10 Feb 2010, 19:32 
Offline
Администратор
Администратор
User avatar

Joined: 03 Dec 2007, 20:18
Posts: 563
Image

Quote:
Търговията с нови коли в Евросоюза през октомври отчита ръст от 11.2 процента в сравнение с миналогодишните резултати. Европейските продажби се увеличиха благодарение на програмата за финансиране на новозакупени возила и общото оживление на икономиката. В Източна Европа кризата все още не е стигнала своя връх.

Търсенето на нови автомобили в Европа се активизира. 11.2 процента повече в сравнение с миналата година са реализираните возила за октомври т.г. Увеличението на продажбите в Западна Европа е 15.8 на сто. Страните, неотдавна приети в Европейския съюз, търпят все още ударите от кризата. При тях спадът общо е 36.9 процента в сравнение с миналата година. През миналия месец в Европа са закупени общо 1 263 305 возила. Това са данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), обобщени въз основа на информация за регистрацията на нови коли.

Най-голям ръст през октомври се забелязва в страните, където активно действат финансиращи програми при закупуването на нов автомобил и връщане на стария. Във Великобритания са продадени 31.6 процента повече возила, отколкото през октомври 2008 г. След нея се нареждат Испания (+26.4%), Германия (+24.1%) и Франция (+20.3%). Норвегия също отбелязва активизиране на търговията с 21.4 процента, въпреки че общият брой на реализираните продажби там не е голям - само 10 187.

Най-много нови автомобили през октомври са закупили германците (321 120 броя), французите (210 424 броя), италианците (195 545 броя) и британците (168 942 броя).

Във всички страни с ръст в търговията с нови возила действат държавни финансиращи програми. Изключение прави само Норвегия. Компенсаторната сума в различните държави варира между 1000 евро (Франция) до 10 000 евро (Испания). Средноаритметично в европейските страни плащат около 1500-2000 евро за върната стара кола при закупуване на нова.

В желанието да си получат държавната дотация, британците стигат до търговски грешки. Както вече писахме, чрез страниците на The Daily Telegraph един от организаторите на Classic Motor Show Анди Роуз призовава собствениците на автомобили, произведени през 60те, 70те и 80те години на миналия век първо да проверят истинската стойност на своите олдтаймери в специализираните сайтове и тогава да ги заменят за нови коли. Известни са много случаи, в които дилърите буквално спасяват класически автомобили, дадени от собствениците за преработка заради субсидия от 2 000 паунда.

Ръст в продажбите в Европа демонстрират и повечето автомобилни производители. Volkswagen Group реализира през октомври 267 948 автомобила. Следват я групата Peugeot-Citroen (168 569 бр.), Renault (136 564 бр.) и Ford (129 025 бр.). В процентно отношение най-голямо оживение отчитат Nissan, Hyundai, Kia и Renault. При тях увеличението на продажбите е чувствително - от 25.4 до 56.6 процента.

На минус са
Daimler, Mazda и BMW. При тях намалението на продажбите е 3.3%, 8,3% и 9% съответно. Mitsubishi и Chrysler също преживяват спад от порядъка на 30 на сто.

Ако Западът отчита съживяване на пазарите, в страните от Източна Европа се отбелязва значителен спад в търговията. С изключение на Чехия, където продажбите са се увеличили с 8.8 процента, слаба търговия има във всички нови страни-членки на ЕС - от 8.4 процента в Полша до 81.6 на сто в Латвия.

За десет месеца европейският пазар така и не успя да излезе от “минуса”. Общият спад, в сравнение с аналогични периоди на миналата година, е 5 процента. От януари т.г. до октомври в Европа са продадени 12 206 381 автомобила.
Според някои експерти премията, въведена в редица страни на Стария континент, действително е помогнала за активизиране на търговията, но заслугата за показателите й през октомври е частична.

“Ръстът от продажби в Западна Европа не е само следствие на финансовата помощ от страна на правителствата при закупуване на нов автомобил. Октомврийското увеличение свидетелства за това, че на Запад започва да се стабилизира ситуацията с кредитите и реалните доходи на населението.

Европейците отново са готови да харчат пари за коли”,
пишат анализатори.

Все пак трябва да се има предвид, че миналогодишният спад в търговията беше изключително силен. Сравнен с него, днешното оживление ни се струва голямо, а в реалност е нищожно. В същото време чувствителното намаление на продажбите в Източна Европа говорят недвусмислено, че кризисните явления там все още са много силни. “Икономиката в тези страни все още не е стигнала кризисното дъно”, категорични са експертите.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Registered users: Bing [Bot], Google [Bot] 1


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group